Якщо бути "фундаменталістом" означає відстоювати основи католицької віри, то кардинал Реймонд Берк радий носити цей ярлик.
"Якщо фундаменталістом називають того, хто наполягає на основних
речах, то я є фундаменталістом",– сказав він італійському журналу «IL
Foglio» минулого тижня.
Кардинала, колишнього префекта Апостольської Сигнатури Ватикану, її
вищого суду, і теперішнього настоятеля Суверенного Військового
Мальтійського Ордену, запитали про ярлик, який йому накинули у зв’язку з
його гучною опозицією до змін в пастирській діяльності для тих, хто є у
"незаконних союзах," як частини дискусії на позачерговому
Ватиканському Синоді у справах сім'ї, який зараз відбувається.
В перерві між засіданнями цього суперечливого Синоду кардинала Берка
потішило те, яку характеристику для нього підібрали журналісти
LifeSiteNews.
У той же час, він не добирає слів, коли мова йде про роль Церкви у
світі та про ту роль, яку він відіграє, як один з її настоятелів.
Кардинал каже, що він не навчає і не діє для себе, а для Бога.
"Я належу Христові",– сказав він Il Foglio. "Я дію від Його імені. Я
навчаю тільки те, що Він навчає у своїй Церкві, бо це вчення рятуватиме
душі".
Кардинал Берк відкинув використання ярликів, бо вважає, що їх носіння
ігнорує правду про те, що людина робить, але чітко розуміє, який саме
ярлик є на ньому. "Я католик",– сказав він. – "Я завжди надіюся ним
бути", і також сподівається, що наприкінці його життя можна буде
сказати, що він помер на руках Церкви.
Кардинал Берк відверто виступав під час цієї і минулорічної сесій Синоду за важливість підтримки правди про те, що Церква вчить.
На обох сесіях Синоду відбувались дебати про те, як вести служіння
для католиків, що знаходяться в гріховних ситуаціях, таких як
розлучених і цивільно поновно одружених та гомосексуалістів. Ліберальні
прелати в Синоді виступали за те, щоб дозволити приступати до Святого
Причастя особам, які перебувають в цих ситуаціях, в той час як більш
ортодоксальні єпископи виступали за збереження церковного закону, що
зберігає Євхаристію для тих, хто не є в стані тяжкого гріха.
Кардинал Берк брав участь у минулорічній сесії Синоду як член
Римської курії, але Папою Франциск звільнив його з посади глави
Апостольської Сигнатури.
Основне зусилля з боку тих, хто захищає обхід закону Церкви про
Причастя, відоме як "Пропозиція Каспера", є пропозицією німецького
кардинала Вальтера Каспера дозволити в деяких випадках приступати до
Причастя розлученим і поновно-одруженим католикам, без визнання їх
гріха.
Пропозиція викликала характерну для кардинала Берка реакцію щодо
внесення ясності у пастирському служінні. "Позиція кардинала Вальтера
Каспера не сумісна з вченням Церкви про нерозривність шлюбу і Святе
Причастя", – сказав він. – "Звичайно, Пресвяті Тайни є для грішників -
якими всі ми є - але для розкаяних грішників".
Кардинал Берк розповів також, що обговорення пропозиції Каспера на
Синоді створило велике замішання у тих людей, які припускають, що
Церква, або деякі єпископи, змінили своє вчення, відповідно до якого
просто дозволяється католикам, які не є в стані благодаті, отримувати
Причастя.
"Немає сумнівів у тому, що плутанина вже є значною", – сказав він, –
"і що Церква, для блага душ і для її вірного свідчення Христа у світі
повинна чітко заявити про своє одвічне вчення про нерозривність шлюбу і
Святе Причастя".
Автор книги «Божественна любов, що стала тілом: Пресвята Євхаристія як таїнство милосердя»,
присвяченої таїнству Євхаристії, кардинал Берк говорить, що Церква
повинна відновити свою катехизацію про істину Євхаристії як основу
католицької віри. Вона також повинна навчати правду про шлюб.
"До його страстей, смерті, воскресіння і вознесіння, Христос також
звеличив таке природне таїнство, як участь у божественному,
надприродному таїнстві, наділивши одружених благодаттю жити вірою і
правдою до кінця, правдою їх сімейного стану", – сказав він. "Якщо б
Церква змінила вчення про нерозривність таїнства шлюбу, це був би напад
на таїнство шлюбу як природний, Богом створений союз від самого
початку".
Кардинал Берк приймає будь-яку критику, що стосується його
фундаментальної позиції, кажучи, що він в жодному разі не закритий для
світу і кризи, з якою світ стикається.
"Він (світ) є в замішанні і помиляється у найбільш фундаментальній
істині: недоторканність людського життя, цілісність шлюбу та його
незрівнянні плоди, сім’я, і релігійна свобода як вираз незамінних
стосунків з Богом. З цієї причини я дивлюся на світ з правдивим
співчуттям, що відкриває світу істину в любові".
Завданням священиків Церкви є говорити правду своїй пастві, –
зазначив кардинал. "Священик, який зіткнувся з ситуацією сучасної
культури і чітко не висловив правду, не виявляє пастирського милосердя",
– сказав кардинал Берк, – "і йому бракує свідчення, притаманного для
його служіння".
Немає коментарів:
Дописати коментар