ПИТАННЯ:
Як Бог допускає, щоб від гріховних ситуацій народжувалося нове життя?
Наприклад, від перелюбу, але ще жахливіше - від зґвалтування? Хіба може
жахливий злочин бути актом, що породжує нове життя, адже єдиним таким
актом повинна бути любов?
ВІДПОВІДЬ: Бог навіть зі зла може отримати благо, а найвищим благом є
життя людини. Звичайно, нам важко бачити цей взаємозв'язок, але Господь
охоплює Своїм поглядом обрій вічності, який поки нам не доступний. Хоча
і в силу нашого людського досвіду в різних ситуаціях ми нерідко
переконуємося, як негативні ситуації і обставини призводять до
несподіваних життєствердних наслідків.
«Життя - це завжди благо», - стверджував Папа Іван Павло II в
енцикліці «Євангеліє життя» (30). Це вірно незалежно від обставин, в
яких було покладено початок людського життя. В силу того факту, що життя
зародилося, воно гідне того, щоб бути прожитим, і гідність життя,
породженого в найжахливіших обставинах, нічим не менша, ніж гідність
життя, до зачаття якого привела подружня любов. Те, що сам гріховний
вчинок не відповідає високій гідності людини, в жодній мірі не применшує
його гідність. Святий Тома Аквінський говорив, що людина - це
найвеличніше благо в світі, адже людина має розум і безсмертну душу, яка
може бути вознесена в вічне життя і єднання з Богом.
Говорячи про недостойні ситуації, в яких може бути зачата людина,
можна порівняти їх з тим випадком, коли Божественну Літургію здійснює священик в
стані тяжкого гріха. Обставини, в яких він служить Літургію, абсолютно не
гідні цього священного жертвоприношення, і священик звершує блюзнірство.
Однак сама Жертва Христова жодним чином не затьмарена і не зневажена
тим блюзнірством, яке здійснює священик. В цьому випадку Літургія буде
володіти тією ж самою цінністю, що і жертва, принесена Христом на
Голгофі.
Немає коментарів:
Дописати коментар